Nog voor ik geboren werd, speelde muziek reeds een rol in mijn leven. Bij mijn moeder thuis werd vaak gezongen en gedanst en mijn vader kwam al zingend en fluitend naar het werk.  Met ‘Oh Heideroosje’ wist hij de aandacht van mijn moeder te trekken… en zo geschiedde: ik kwam op de wereld. Ik was zo verslingerd aan muziek dat ik als kind enkel wou gewassen worden als mijn moeder zong.  Mijn nummer-één-hit was ‘mijn vader vaart op zee’ ! Bij mijn grootmoeder, die Française was, werd ik dan weer ondergedompeld in oude Franse liedjes en Edith Piaf.  Het duurde niet lang of ik ging naar de muziekschol: notenleer, samenzang en gitaar. Ik zong in koren en gelegenheidsgroepjes allerhande.

Na tien jaar klassieke gitaar, wou ik andere horizonten verkennen en ik stapte in de wereld van de percussie en ‘etnische’ instrumenten. Ik ontdekte een wereld vol instrumenten.  Met het verkennen van elk instrument ging voor mij telkens een nieuwe wereld open met een eigen gevoel en trilling en ik droomde meer en meer van een schatkamer vol instrumenten.

Naast muziek had ik nog een andere passie: massage. Het begon toen ik veertien was.  Met een vriendin en haar familie aan zee.  Ruggen insmeren met zonnecrème en daarna met aftersun. Steeds weer hoorde ik dat ik warme handen had en dat het zo’n deugd deed en ikzelf, ik vond het masseren ontspannend.  Al gauw masseerde ik tal van vrienden en vrienden van vrienden…

Rond mijn twintigste volgde ik mijn eerste massagecursus. Wat ik spontaan deed, bleek helemaal oké en werd ‘hollistische massage’  genoemd. Ik volgde een jaaropleiding en verschillende workshops. Holistic pulsing, vlindermassage, Koreaanse massage, polariteitsmassage, shiatsu en daarna meer energetische vormen van lichaamswerk. Kers op de taart was echter mijn opleiding cranio-sacraaltherapie, waar heel veel van het geleerde op een dieper niveau samen kwam.

Hoe meer ik mij in massage en lichaamswerk verdiepte, hoe meer bij mij het verlangen groeide om muziek en klank hiermee te verbinden. Hoe dat moest, wist ik niet en het aanbod van opleidingen rond klankhealing en -therapie was toen nog zeer beperkt.  Ik ging dus zelf op ontdekking en sprokkelde kennis en ervaring samen om uiteindelijk mijn eigen synthese te maken. Klanklichaam was geboren: een project rond klank en lichaam met een eigen visie en aanbod.